Blogg.

Visa mig:ALLT Arrow (1)

Intäktsrapportering - En utmaning för växande SaaS bolag

Många SaaS-bolag kämpar med att åstadkomma full spårbarhet och transparens i sina intäktsströmmar. De har svårt att fakturera enligt ingångna avtal och få fram relevanta och korrekta finansiell nyckeltal,” säger Martin Kåver,...

Erik Sandell

  • 24 jan 2024
  • 4 min läsning

LinkedIn och försäljning

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Phasellus eu orci in est laoreet pharetra. Vestibulum vel nisl lorem. Donec pharetra, dui non iaculis rhoncus, lacus mauris condimentum velit, ignissim.

Oliver Lopez

Hur använder du som säljare LinkedIn i marknadsförings och försäljningssyfte idag?

Vi pratar mycket om hur vi driver vår försäljningsprocess och även hur kunden köper. Jag har tidigare skrivit om detta här på bloggen. Ett ämne som jag inte har berört är hur vi använder sociala medier i vår försäljningsprocess.

Insiktsförsäljning är så mycket mer än traditionell B2B försäljning

Jag pratar gärna ofta och länge kring Insiktsförsäljning, eftersom jag är övertygad om att detta är nyckeln till framgång i försäljning 2013 och framåt. En stor del av detta är hur vi använder verktyg som nyhetsbrev, Facebook eller LinkedIn för att uppnå statusen som expert inom vår domän.

Hitta nya kunder och segmentera med LinkedIn

Känner du till de möjligheter som finns med LinkedIn i rent prospekteringssyfte. Följande kan du göra, vissa av aktiviteterna kräver ett premiumkonto men de flesta kan du göra med ett vanligt konto. Skillnaden mellan bas eller premiumtjänsten hittar du här.

Du kan t.ex:

  • Segmentera på bransch, företagsnamn, antal anställda, titel på person, hur när kontakt det är till dig m.m.
  • Lägga upp en prenumeration på din sparade sökning, t.ex. veckovis. På så sätt får du varje vecka ett mail med nya kontakter som passar enligt ditt filter du har satt upp.
  • Inmail är ett sätt att direkt ta kontakt med personer som du inte är direkt-kopplad med men ändå vill nå. Det finns stora fördelar med att gå denna vägen istället för att skicka ett vanligt mail som oftast försvinner i mängden av andra mail.

Genom att ha ett stort nätverk syns det även för andra som tittar på din profil att du har ett brett kontaktnät, vilket alltid är bra. Ännu bättre är det om det är relevanta kontakter. Hur ser din egen profil ut och vad skyltar du med? Är det som står där intressant för den som besöker dig, eller är det en vanlig förlängning av din CV? Vad står det t.ex. i din titel? Din jobbtitel eller en kort sammanfattning av vem du är och vad du är duktig på?

Titta gärna på min profil och säg vad ni tycker.

 

Oliver Lopez

Mest läst