En process - marknadsföring driver försäljning

Vi jobbar inte i silos. Vi inser att marknadsföring föder leads, samtidigt som marknadsföringen också måste ha hand om och återinföra de som inte är mogna att köpa i säljprocessen. Därför har vi byggt grunden för en integrerad och effektiv sälj- och marknadsorganisation.

Vår modell The Unified Business Model har presenterats på HubSpots event INBOUND i Boston 2015, där vår VD Oliver Lopez gick igenom hur modellen hänger ihop.

Vi inser att marknadsföringen är hjärtat i processen som hjälper oss att kommunicera på rätt sätt, med rätt mottagare, vid rätt tillfälle. Vi förstår också hur vi kan hjälpa våra säljare att bli mer effektiva och lönsamma för företaget. Genom att fokusera på kvalificerade leads optimerar vi hela affärsprocessen.

Säljavdelningen har de senaste åren ställts inför stora utmaningar, där kunden nu sitter mer i förarsätet än tidigare. Utmaningen med all data som finns tillgänglig för kunden är att det är svårt att välja rätt i djungeln av "Big Data". Säljarna måste anspassa sig till det nya sättet att sälja på, vi tror att vi kan hjälpa till.

Är du marknadschef? Läs gärna blogginlägget om dina tre utmaningar som marknadschef och hur du löser dessa.

Är du säljare eller säljchef? Ta reda på vilka tre egenskaper moderna säljare och säljchefer besitter.