En organisation - förena sälj och marknad

Idag sitter sälj- och marknadsavdelningar och mäter var för sig. Säljavdelningar mäter antal samtal, antal möten, antal offerter samt antal genomförda affärer. På marknadssidan sitter mäter vi konverteringsgrader från webben, från whitepapers som hämtats ner eller hur många besök på vår hemsida som leder till ett bokat möte. Utan en tydlig koppling och gemensamma relevanta KPI:er för både sälj och marknad, famlar vi i mörkret.

Vi tror på att jobba under samma paraply för att nå maximal effektivitet, som en gemensam organisation bestående av specialister. Vi tror att en säljare som jagar nya affärer inte har samma egenskaper som en Key Account Manager som förvaltar befintliga kunder.

Vi tror på samma sätt att en kreativ marknadsperson inte är lika duktig på siffror som en webbanalytiker. Vi behöver, för att nå maximal effektivitet, förstå organisationen, hjälpa och stödja varje medarbetares drivkrafter och kompetens samt ta vara på varje individ.

Vi vill träffa dig för att se om det finns någonting vi kan hjälpa er med i just er organisation. Vi ser fram emot din återkoppling!