http://www.structsales.se/hubfs/Structsales/Images_New_Website_2016/miami-hero-default-image.jpg

Du behöver färre men tydligare KPI:er 

Dina KPI:er måste vara relevanta. De måste ta hänsyn till att vi lever i en värld som är både online och offline. Bakom dessa samlade KPI:er ligger hundratals andra men de KPI:er som betyder någonting, är de som för våra kunder är verkligt relevanta.

Att till exempel bara mäta digital marknadsföring mot genererade leads eller att mäta avslutsfrekvensen i en komplex försäljningsprocess är inte tillräckligt. Det finns för många problemområden för säljorganisationer för att nå önskat utfall. Frågan är då på vilket sätt dessa mätetal som vi använder kan hjälpa oss att förstå hur en säljare kan bli mer effektiv i sin försäljning med stöd av marknadsföringen samt ta hjälp av den optimerade datan som för säljaren tagits fram.

Det som däremot för våra kunder skapar värde och resultat är att genom en process (inte flera stycken), en homogen sälj- och marknadsorganisation (inte en diversifierad), samt genom att jobba med rätt antal relevanta KPI:er, nå våra långsiktiga mål.

Vill du läsa mer om hur du kan börja generera leads och mäta dessa – här hittar du det du behöver.

 

inbound checklista