http://www.structsales.se/hubfs/Structsales/Images_New_Website_2016/miami-hero-default-image.jpg

Marknadsföring via sociala medier

Sociala medier bör användas med samma utgångspunkt som resterande delar i Inboundkonceptet – med fokus på din Persona (målgrupp).

Klassiska metoder för att se på sociala medier är t.ex att fokusera på nyckelord och mäta clickthroughs. Att mäta på detta sättet har sina brister då det saknar en holistisk bild.

Viktigare är då att få en sammanhängande bild över din Persona och hur denna har interagerat med ditt varumärke. Genom att här precis som i andra kanaler utgå ifrån just din Persona kommer du även att ha lagt grunden för din sociala mediestrategi.

Sociala medier bör öka din chans att kommunicera med rätt Persona

Med sociala medier ska du kunna hitta dina prospekts vid rätt tillfälle och på så sätt öka dina möjligheter att rikta rätt budskap (innehåll) mot din Persona. Det här sättet att använda nischad kommunikation leder inte bara till en mer autentiskt upplevelse för din Persona, utan hjälper även ditt säljteam att identifiera och att göra affärer på kortare tid mot rätt Persona.

Vill du prata social medier med oss?