http://cdn2.hubspot.net/hub/298836/file-2384084195-jpg/miami/site/miami-hero-default-image.jpg

En mycket liten andel av våra svenska företag skapar de större ekonomiska vinsterna i vårt samhälle. Det är också så att ett betydande antal företag når framgång trots att de verkar i de branscher som har lägre monetära förutsättningar – dvs. där den ekonomiska vinsten är mindre än genomsnittet på marknaden. Oavsett i vilka branscher eller var de framgångsrika bolagen befinner sig på marknaden är det gemensamma kännetecknet för dessa att de leds av starka och effektiva affärsstrategier som de format till väl författade affärsplaner med tillhörande affärsmodeller, designade utifrån byggstenarna i deras metodiska affärsutveckling.

Affärsstrategins uppmätta värde är idag utan motstycke

Det uppmätta värdet av att ett företag kontinuerligt och metodiskt arbetar med affärsutveckling och dess tillhörande innovationer och modeller är idag utan motstycke!

Din affärsstrategi definierar hur du kommer att vinna och att vinna kopplas till hur väl du lyckas tillfredsställa dina kunder. En rätt utarbetad affärsstrategi berättar alltså i ett tidigt skede hur och om du kommer nå framgång, lyckas tillfredsställa dina kunder, oavsett hur din framgång eller tillfredställelsen är definierad.

Trots den vetenskapliga slutsatsen från forskning inom business management om det affärsstrategiska värdet för företags framgång, är just detta som är det absolut vanligaste problemet hos bolag idag. De flesta chefer (70%) underskattar värdet av det affärsstrategiska arbetet och känner att det är alldeles för komplext eller tar alldeles för lång tid att korrekt undersöka och utforma behövda strategier och affärsplaner. Att skapa en strategisk affärsplan och driva en metodisk affärsutveckling upplevs många gånger för en styrelse eller ledning som en för stor och komplex process att hantera. Men de avgörande frågorna som styr er framgång behövs ändå besvaras.

-       Hur ser er affärsstrategi och affärsutveckling ut idag och hur tror ni att ert företags strategi och utveckling kommer se ut om två, fem eller tio år?

-       Hur kan du garantera att ni i framtiden kommer vara en av de ledande och mest betydelsefulla aktörerna i er bransch?

-       Vad kommer ert företag under de kommande åren att göra för att växa ifrån era konkurrenter - som själva strävar efter att ta era marknadsandelar och gör allt för att bli större?

Vi kan gå direkt till kärnfrågan: Hur modern, innovativ och stark är ditt bolags affärsstrategier, din affärsmodell och ditt systematiska affärsutvecklingsarbete?

Att vara riktigt framgångsrik innebär att veta hur du ska använda dina styrkor och resurser på bästa sätt, samt att göra det komplexa enkelt och nå framgång genom att ha den rätta affärsplanen på plats. En strategi fokuserar på och analyserar alla de frågor som ditt företag kan göra och processar ner och nischar detta till de saker som ni är verkligen bra på att göra. En strategi hjälper också dig som chef att tydliggöra var du ska lägga din värdefulla tid, företagets humankapital och era monetära tillgångar för största avkastning.

Structsales affärsstrategi, affärsplaner, affärsmodeller och affärsutveckling

Vår uppgift på Structsales är att göra det komplexa enkelt - ”complexible made simple” – genom att bryta ner den komplexitet ni upplever och göra er utveckling enkel att hantera och använda.

Genom vår moderna och mycket konkreta affärsutvecklingsmetodologi skapar vi på Structsales tillsammans med dig och ditt företag det värde och den nytta du vill tillföra kunder, näringsliv och samhälle. Vår strategi- och affärsutveckling fokuserar på att ta fram och implementera den strategiska affärsplanen genom att analytiskt planera, utvärdera, facilitera och övervaka din verksamhets tillväxtmöjligheter och utveckla interaktionen mellan dina kunder, marknader och affärskontakter.

Genom att låta oss ifrågasätta och utmana er uppfinner, utformar och implementerar vi tillsammans med er en hållbar, konkret, skräddarsydd och modern affärsstrategi och en innovativ affärsmodell som ger dig och din verksamhet en detaljerad karta och en gemensam förståelse som ditt företag förstår, delar och driver. Denna affärsplan som implementationskarta kan du själv som chef styra och tillsammans med din organisation utveckla vidare för att enklare kunna affärsutveckla ditt företag mot större framgång i verkligheten. Vi ger dig svar på frågan ”hur skapar du ett större värde, hur genererar du mer pengar, hur blir ditt bolag mer framgångsrikt?”

Det finns inte en affärsstrategi, en affärsplan och en affärsmodell. Vi på Structsales ser det som att det finns en mängd möjligheter och en mängd vägval. Vår uppgift är att tillsammans med dig och ditt bolag genom vår affärsutveckling upptäcka samtliga av dem.