http://cdn2.hubspot.net/hub/298836/file-2384084195-jpg/miami/site/miami-hero-default-image.jpg

Structsales utbildar inom försäljning och marknadsföring

Nedan hittar du information om de utbildningar vi erbjuder och även länkar till relevanta blogginlägg om du vill läsa mer om vilken ståndpunkt vi har gällande båda dessa fenomen, Inbound Marketing och Social Selling.

Just nu rullar både vår öppna Hubspotutbildning och vår företagsanpassade utbildning i Social Selling 2.0. Läs mer om dessa nedan och klicka dig vidare för att få ytterligare info och hämta ner våra produktblad. Naturligtvis kan du även anmäla dig på länkarna.

Vad är Social Selling 2.0?


Social Selling är ett nytt begrepp som det pratas mycket om idag. Det handlar (tydligen) enligt vissa om att vi inte ska sälja alls. Det pratar om att vi ska låta kunden ta besluten själv och ta in oss när behov uppstår. Alla säger inte detta men många har jag sett kommunicera på detta sätt. Från och med nu, låt oss kalla Social Sellling för vad det är - Social Prospecting - ingen säljer ju på sociala medier (även om många försöker alldeles för mycket). Fast Social Prospecting är ingenting annat är ytterligare en kanal för att prospektera kunder. Eller ännu bättre, det är så vi jobbar med prospektering och kvalificering numera, eftersom internet har gjort detta möjligt för oss. Nedan följer ett par länkar till populära blogginlägg inom ämnet och även en länk till en sida där du kan hämta ner mer info om vår utbildning. 

Blogginlägg: Är Social Selling värdebaserad försäljning i nya kläder?
Blogginlägg: Är Social Selling en ursäkt för lata säljare?

Info och anmälan till vår helt nya utbildning, Social Selling 2.0.


HubSpot

HubSpot är fantastiskt men det finns utmaningar - därför har vi nu lanserat en utbildning

HubSpot revolutionerade marknaden när det kom. Nu har HubSpot blivit riktigt etablerat och det är HubSpot som äger terminologin Inbound Marketing. Att attrahera potentiella köpare och påverka dessa under sin köpresa är det som gäller för oss som har köpt in på begreppet och metodiken. Visst kan man jobba med Inbound utan verktyg men styrkan i HubSpot är att på ett enkelt sätt kunna mäta, följa upp och optimera sina marknadsinvesteringar. Vi på Structsales har en uppsjö kunder som kommer från vårt försäljningsben och vi har därför sett utmaningen bland de kunder hos oss som använder HubSpot. Det handlar t.ex om följande:

  • Marknadsavdelningen jobbar på, skapar leads och gör ett fantastiskt jobb, problemet är bara att säljarna inte ser värdet av arbetet
  • Att skapa leads är på allas radar nu men vi på Structsales ser mer och mer hur kvalitén på leadsen faktiskt blir sämre för varje månad som går
  • Kan vi inte koppla Inbound mot affärsresultat, kommer vi inte få någon respons från sälj, eller ledningsgruppen - detta är ett problem
  • HubSpot (precis som andra system) kan lätt upplevas som överväldigande om man inte har en tydlig plan för hur det skall implementeras

Läs våra blogginlägg om Inbound och HubSpot här:

BlogginläggVad är HubSpot?
BlogginläggHur du tar fram en strategi för Inbound Marketing

Vill du läsa mer om vår öppna utbildning i HubSpot under våren (3 tillfällen x 2 dagar), så kan du hämta ner en PDF samt anmäla dig på länken här.

Läs mer om vår öppna utbildning i HubSpot här