Som Marketing Manager älskar du att prata om HubSpot, Inbound Marketing, MQL:er och Content Marketing. Du lever och andas digital marknadsföring. Tyvärr är det inget intresse som delas av de flesta säljcheferna. Eller jo, de gillar det. Men de kanske vill prata om det på ett annat sätt. De kanske vill prata om “bokade möten” och “prospekts” och “pengar”.
Om ni på marknad inte lyckas att få med säljorganisationen så har ni tappat all kraft med er Inbound Marketing. Hela er fina Inbound-satsning med MQL:er, content och och HubSpot är förgäves. Sorry, men det finns många exempel. Att få med säljorganisationen på tåget är avgörande - och därför viktigare än allt annat. Varför pratar du som marknadsförare inte så att säljarna förstår dig? I detta webinar går vi igenom hur marknadsförare oftare missar att få med sälj på tåget. Igenkänning förväntas.
Oliver är föreläsare och grundare av Structsales. Med över 20 års erfarenhet som säljare, säljchef och företagare har han en djup förståelse för transformationen från hur företag gjorde affärer tidigare och hur företag gör idag.