Kunskapsbank

Webinar: 5 sätt att få säljarna att hata Inbound Marketing och HubSpot

Skriven av Oliver Lopez | Sep 13, 2020

 

Marknad är support till sälj. Så fort vi fattar det så blir allting enklare.

Som Marketing Manager älskar du att prata om HubSpot, Inbound Marketing, MQL:er och Content Marketing. Du lever och andas digital marknadsföring. Tyvärr är det inget intresse som delas av de flesta säljcheferna. Eller jo, de gillar det. Men de kanske vill prata om det på ett annat sätt. De kanske vill prata om “bokade möten” och “prospekts” och “pengar”.

 

Så säljer du inte Inbound Marketing till säljorganisationen

Om ni på marknad inte lyckas att få med säljorganisationen så har ni tappat all kraft med er Inbound Marketing. Hela er fina Inbound-satsning med MQL:er, content och och HubSpot är förgäves. Sorry, men det finns många exempel. Att få med säljorganisationen på tåget är avgörande - och därför viktigare än allt annat. Varför pratar du som marknadsförare inte så att säljarna förstår dig? I detta webinar går vi igenom hur marknadsförare oftare missar att få med sälj på tåget. Igenkänning förväntas. 



Innehåll:

  • Så får du säljare att hata marknad (det är ganska enkelt faktiskt)
  • Så börjar ni prata samma språk
  • Så sätter ni upp ett naturligt samarbete mellan sälj och marknad
  • Fördelarna och synergieffekterna av ett samarbete

Om Oliver Lopez

Oliver är föreläsare och grundare av Structsales. Med över 20 års erfarenhet som säljare, säljchef och företagare har han en djup förståelse för transformationen från hur företag gjorde affärer tidigare och hur företag gör idag.