Tänk dig att få löpande stöd för att avlasta och stärka er sälj- marknadsavdelning och customer success. Till en fast kostnad, utan krångel eller jobbiga överraskningar.
Ni väljer ett paket och sen fyller vi det med skräddarsytt innehåll efter era behov.
Vi tror på att hjälpa er att bli framgångsrika på egen hand. Vi vill alltså inte låsa in er i ett långt avtal, men rekommenderar att ni investerar första året med oss för att se så stort resultat som möjligt. Ni vet bäst hur era behov ser ut framåt och vi stöttar er gärna i det!
Nedan ser du våra grundpaket samt ett exempel på hur 12 månader kan se ut för dig som kund hos oss.
HubSpotstöd vid behov
Sociala medieposter
Kundcase
Annonsering mot nyckelkunder
Artiklar
Mallar för säljare
Sekvenser i HubSpot
1 dag/vecka HubSpotstöd kopplat till kampanjer ingår kostnadsfritt
Webinars
PR Reachout
Guide/Ebok
Growth hacking (webb)
Sales Messaging
Obegränsat HubSpotstöd ingår i månadsinvesteringen
Lansering av podcast
Communitybyggande
Skapa nyhetsbrev
Ta fram försäljningsprocess/strategi
LinkedIn Sales Navigator
Ert skräddarsydda stöd för att nå era intäktsmål
Med vårt 12-månaders prenumerationsprogram får ni exakt den hjälp ni behöver. Dela upp året i fokusområden och välj de aktiviteter som bäst uppfyller era unika krav.
Ingår alltid i vår prenumerationstjänst:
• Insatser och innehåll anpassade efter era behov.
• Regelbundna avstämningar håller er uppdaterade.
• Strategiska planeringsmöten varje kvartal.
• Löpande insikter via anpassade rapporter.
• Fullt stöd och support kring allt HubSpot-relaterat.
Bonus: Njut av en 15% rabatt på listpriser med alla våra prenumerationspaket.
Nedan följer ett exempel på hur ett år med oss som partner kan se ut.
Här ligger fokus på att ta plats i din kunds medvetande och hjälpa kunden att inse vilka utmaningar som finns och få kunden att börja fundera på hot och möjligheter. Vi tar också reda på var du som kund står. Hur når du dina kunder idag? Vad finns det för luckor i din kommunikation och vilka outnyttjade möjligheter finns det som du redan nu kan dra nytta av? Vi kombinerar förståelsen av nuläget med “quick-wins”. Vilka kunder skulle kanske köpa redan idag med lite push och insikter från din sida?
Målet: Öka medvetenheten och positionera ert varumärke.
Aktiviteter: Identifiera nuläget, upptäck kommunikationsgap, utnyttja outnyttjade möjligheter, och fokusera på "quick-wins".
KPIs: Webbplatsens trafik, engagemang i digitala kanaler.
Efter första kvartalet har vi landat i slutsatser kring hur vi på bästa sätt kan nå kunderna vi vill göra affärer med. Vi vet var vi står och vi vet mer vad vi ska testa för att nå rätt kund. Tillsammans hjälps vi åt att välja rätt aktiviteter som kan driva kvalificerade affärsmöjligheter. Genom att kombinera sälj- och marknadsföring kan vi nå rätt kunder med rätt budskap vid rätt tillfälle.
Målet: Engagera relevanta kunder med rätt budskap.
Aktiviteter: Identifiera och implementera de bästa taktikerna för att driva kvalificerade leads.
KPIs: Webbplatsens trafik, engagemang i digitala kanaler, besök till webbplats av rätt kunder, nya kontakter.
I tredje kvartalet lägger vi stort fokus på att omvandla affärsmöjligheter till möten och i slutändan affärer. Vi är medvetna om att det tar tid att skapa en digital närvaro och vet att först under Q3 kan vi börja titta på rätt typ av affärer och intäkter.
Målet: Konvertera affärsmöjligheter till konkreta affärer.
Aktiviteter: Fokusera på att omvandla prospekts till möten och avslut.
KPIs: Webbplatsens trafik, engagemang i digitala kanaler, rätt kunders besök, nya kontakter, signups, möten med rätt kunder, kvalificerade leads.
Nu får vi resultat! Vi drar fördel av den tydliga positionering vi har gjort mot era kunder och prospekts. Genom att fokusera på att hjälpas åt att stänga de kunder som ligger nära avslut. Vi börjar också planera för kommande 12-månadersperiod och hjälps åt med strategier och taktiska insatser.
Målet: Utnyttja positioneringen för konkreta resultat.
Aktiviteter: Hjälps åt att avsluta pågående affärer, och planera för nästa 12-månaderscykel.
KPIs: Webbplatsens trafik, engagemang i digitala kanaler, rätt kunders besök, nya kontakter, signups, möten med rätt kunder, kvalificerade leads, jämförelse av pipeline med Q1, stängda affärer.