HubSpot erbjuder olika licensnivåer av plattformen som idag används framgångsrikt av företag runt om i världen som vill öka din digitala närvaro, och göra fler affärer - på ett modernt sätt.
Licenserna är uppdelade per "hubb", där varje hubb är en del av plattformen. I skrivande stund går det att köpa HubSpot i fem delar: Sales Hub, Marketing Hub, Service Hub, CMS Hub samt Operations Hub. Samtliga hubbar erbjuds i tre nivåer: Starter, Professional samt Enterprise.
Prissättningen för Sales Hub och Service Hub är per användare. CMS och Operations Hub erbjuds till ett fast licenspris per nivå. HubSpot erbjuder utöver betalda användare även gratiskonton, något som gör att du kan komplettera betalda användare med gratis. Det kan du INTE med Salesforce eller Microsoft Dynamics.
Marketing Hub är prissatt på kontaktdatabasen, alltså antalet kontakter som finns i databasen. Även här kan du jobba smart - med hjälp av Non-Marketing Contacts.
Sales Hub
Sales Hub är den del som vi känner igen mer som CRM. I Sales Hub hanterar du dina kundrelationer och planerar samt driver din försäljning. Exempel på populära funktioner i Sales Hub är:
Marketing Hub
Denna delen i plattformen var den första HubSpot lanserade. I Marketing Hub kan du hantera hela din digitala marknadsföring. Istället för att ha separata verktyg för sociala medier, landningssidor, rappportering eller epostmarknadsföring har du allting integrerat på ett och samma ställe. Dessutom delar Marketing Hub databas med Sales och Service Hub.
Exempel på vad du kan göra med Marketing Hub:
Service Hub
Denna delen i plattformen fokuserar på support och service. När du använder Service Hub får du en överblick på vilka kunder som är nöjda och vilka som kan behöva ytterligare fokus.
Exempel på vad du får i Service Hub:
CMS Hub
HubSpot erbjuder dig som kund möjligheten att samla all din digitala närvaro på ett och samma ställe, med den fjärde och sista delen i plattformen har du möjlighet att bygga eller flytta över hela din hemsida till HubSpots eget CMS. Fördelar du uppnår genom att använda HubSpots eget CMS itsället för andra lösningar som Wordpress, Episerver, m.m. är:
Operations Hub
Hubben som egentligen inte är en hub.
Med Operations Hub kan du nu äntligen få full kontroll över din data. Operations Hub hette tidigare Pie Sync, innan företaget köptes av HubSpot. Med Operations Hub kan du hantera dina integrationer mot externa system, ansluta dina appar och automatisera fler flöden. Operations Hub ligger som ett lager över resterande hubbar.
Detta kan du göra med hjälp av Operations Hub:
Operations Hub kostar från 711 euro / månad.