Starta din resa
search-icon
close-icon
Sales-Enablement

Hyr en SDR

När du arbetar med Structsales kan du hyra en SDR en eller flera dagar / vecka under kortare eller längre tidsperioder. Structsales SDR Outsourcing inkluderar alltid följande:

  • SDR arbetar för kvalificerade inkommande leads
  • Uppsökande prospektering
  • En strategisk säljresurs med stor erfarenhet från digital marknadsföring och leadsgenerering
  • Någon som kan sitta ner med säljteamet och planera hur man når nyckelkunder, men också pratar med marknadsteamet och planerar för kampanjer som stöder försäljningsprocessen
  • Hjälper säljteamet med kalenderintegrationer för att förenkla bokningen av möten med potentiella kunder
  • Stödja dina team i marknadsföring för att planera, bjuda in, samt genomföra och rapportera på webinars
  • Ställa in SDR-rapporter för daglig, vecko- och månadsrapportering
  • Leverera på KPI: er (exempel: nya kontakter skapade hos nyckelprospekts, bokade möten, pipeline byggd)
  • Utnyttja marketing automation, inkommande leads och sociala medier för att stödja ditt säljteam med att generera mer affärer för säljteamet.

INVESTERING: 9.995:-/dag (normalt initialt uppdrag 1 dag/vecka under 6 månader)


Detta kan du förvänta dig:

När du arbetar med en SDR från Structsales, har du tillgång till de bästa SDR:erna som finns med erfarenhet från alla större CRM-system samt marketing sutomationsystem. Alla Structsales SDR: er är certifierade i HubSpot, vilket garanterar bästa möjliga leverans. SDR:en kommer att kombinera de aktiviteter som presenteras i steg 3 när de arbetar för dig som kund. Om uppdraget sker en dag/vecka bör förväntningarna vara följande:


Månad 1:

Bygg grunden för det kommande arbetet. Inledande möten med försäljning och marknadsföring. I slutet av den första månaden kommer en plan att göras för att välja var man ska sätta fokus för resten av kvartalet. I slutet av månaden kommer SDR-rapporten att ses över och mål för den kommande perioden kommer att fastställas. Under den första månaden kommer potentiella kunder att kontaktas och grunden börjar byggas.


Månad 2 och 3:

Optimera resultaten från den första månaden och leverans av bokade möten och pipeline byggd.


Månad 4-6:

Under det andra leveranskvartalet bör du se ännu mer pipeline byggd och kanske också avslutade avtal på SDR:s möten.


Exempel på KPI:er

# nya kontakter på målkunder
# bokade möten
# skapade affärsmöjligheter (pipe byggd)


Låter SDR-rollen något för dig? Boka möte med oss så diskuterar vi hur en SDR kan hjälpa dig öppna affärsmöjligheter.