Hyr en SDR | Tjänster
Hyr en SDR
När du arbetar med Structsales kan du hyra en SDR en eller flera dagar / vecka under kortare eller längre tidsperioder. Structsales SDR Outsourcing inkluderar alltid följande:
- SDR arbetar för kvalificerade inkommande leads
- Uppsökande prospektering
- En strategisk säljresurs med stor erfarenhet från digital marknadsföring och leadsgenerering
- Någon som kan sitta ner med säljteamet och planera hur man når nyckelkunder, men också pratar med marknadsteamet och planerar för kampanjer som stöder försäljningsprocessen
- Hjälper säljteamet med kalenderintegrationer för att förenkla bokningen av möten med potentiella kunder
- Stödja dina team i marknadsföring för att planera, bjuda in, samt genomföra och rapportera på webinars
- Ställa in SDR-rapporter för daglig, vecko- och månadsrapportering
- Leverera på KPI: er (exempel: nya kontakter skapade hos nyckelprospekts, bokade möten, pipeline byggd)
- Utnyttja marketing automation, inkommande leads och sociala medier för att stödja ditt säljteam med att generera mer affärer för säljteamet.
INVESTERING: 9.995:-/dag (normalt initialt uppdrag 1 dag/vecka under 6 månader)
Detta kan du förvänta dig:
När du arbetar med en SDR från Structsales, har du tillgång till de bästa SDR:erna som finns med erfarenhet från alla större CRM-system samt marketing sutomationsystem. Alla Structsales SDR: er är certifierade i HubSpot, vilket garanterar bästa möjliga leverans. SDR:en kommer att kombinera de aktiviteter som presenteras i steg 3 när de arbetar för dig som kund. Om uppdraget sker en dag/vecka bör förväntningarna vara följande:
Månad 1:
Bygg grunden för det kommande arbetet. Inledande möten med försäljning och marknadsföring. I slutet av den första månaden kommer en plan att göras för att välja var man ska sätta fokus för resten av kvartalet. I slutet av månaden kommer SDR-rapporten att ses över och mål för den kommande perioden kommer att fastställas. Under den första månaden kommer potentiella kunder att kontaktas och grunden börjar byggas.
Månad 2 och 3:
Optimera resultaten från den första månaden och leverans av bokade möten och pipeline byggd.
Månad 4-6:
Under det andra leveranskvartalet bör du se ännu mer pipeline byggd och kanske också avslutade avtal på SDR:s möten.
Exempel på KPI:er
# nya kontakter på målkunder
# bokade möten
# skapade affärsmöjligheter (pipe byggd)
Låter SDR-rollen något för dig? Boka möte med oss så diskuterar vi hur en SDR kan hjälpa dig öppna affärsmöjligheter.