Insiktsförsäljning

Insiktsförsäljning

Kanske känner du till Solution Selling, Customer Centric Selling eller SPIN? Alla dessa metodiker har många år på nacken. Det är därför dags för något modernt. Att ta ytterligare ett steg i utvecklingen.

Structsales jobbar med insiktsförsäljning

Att sälja insikt är att veta mer än kunden om deras egen marknad! Genom att påvisa att vi är experter inom vårt område kan vi tillföra ett helt annat värde än tidigare.

Kunderna är trötta på säljare som låter som alla andra och inte tillför något värde i slutändan. Med hjälp av de digitala arenorna, samt verktyg som stödjer vår affär, kan vi nu för första gången ha bättre kontroll över vad våra kunder tycker och tänker när vi inte är där. Genom hjälpen av mätbar marknadsföring och Content Marketing kan vi positionera oss ännu tydligare än tidigare.

Att kunderna gör större resan själva idag än tidigare, innan de kontaktar en leverantör gör det ännu viktigare än tidigare att komma in så tidigt som möjligt i kundens värld. Insiktsförsäljning hjälper oss att komma dit.

Här följer en bild som ger en känsla för vad det är vi menar. Till vänster har du den gamla skolans försäljning och till höger har du vår uppfattning om hur modern försäljning bör drivas.

Vill du läsa mer om hur du kan driva en insiktsbaserad affärsprocess?

 

Hämta din guide till insikt här!