BOKA HUBSPOTDEMO
struct search
Close Icon (1)

Webinar: Vad är Dark Social - och varför bry dig?

Vad betyder det när du inte längre kan mäta avgörande insatser för sin marknadsföring? Lär dig mer om Dark Social och vad det innebär för er marknadsföring.

Oliver Lopez

 

Dark Social - begreppet du ska lägga på minnet!

Begreppet Dark Social handlar om att du (mer eller mindre) inte längre kan spåra dina kunders aktiviteter på sociala plattformar som till LinkedIn, YouTube, Messenger, WhatsApp, Facebook och så vidare. Detta gör att det blir omöjligt att spåra konverteringar och affärer. Du vet alltså kanske inte ens om att dessa kanaler har spelat en avgörande roll i en affär. Detta gör att du i praktiken kanske förlorar mängder med affärer - bara för att du inte satsar på de kanaler som är direkt spårbara - eftersom många marknadsavdelningar endast gör det som kan mätas.

Därför ska du lägga mer tid på att göra och testa - och mindre på att mäta

Att stirra sig blind på befintlig data är ett enkelt sätt att utesluta en majoritet av oupptäckta affärer och kunder. En förutsättningen för att ta bra beslut när det gäller marknadsföring och sälj är att testa så mycket varianter av aktiviteter som möjligt.

Potentialen i kanaler som inte går att mäta är enorm

Visst är det jobbigt, att de kanaler som kanske skulle generera (eller genererar) mest intäkter för företaget inte går att dashboarda på måndagssmötet?

 

Innehåll:

  • Vad betyder Dark Social för er marknadsföring i framtiden?
  • Så anpassar ni er till den nya verkligheten - steg för steg
  • 90/10 regeln. 90% göra - 10 procent mäta - så gör ni

Om Oliver Lopez

Oliver är föreläsare och grundare av Structsales. Med över 20 års erfarenhet som säljare, säljchef och företagare har han en djup förståelse för transformationen från hur företag gjorde affärer tidigare och hur företag gör idag.

Fredrik Söder

Fredrik är konsult inom marknadsföring och digital strategi. Med sin bakgrund inom journalistik, content marketing och e-handel hjälper han idag företag att flytta fram sina positioner inom marknadsföring.

Oliver Lopez

Registrera dig och säkra din plats!