Webinar: 5 vanligaste fallgroparna med att göra webinars

Efter vårens utbrott av Covid-19 har antalet webinar exploderat. 🔥Webinar är idag inte längre nice to have utan need to have. Här går vi igenom de 5 vanligaste misstagen som företag begår när de kör webinar! Välkommen!

Oliver Lopez

 

Alla kan göra bra webinars - eller?

Webinar har på ett halvår förvandlats till det mest kritiska verktyget när det gäller sälj och marknadsföring. Det har framför allt blivit ett verktyg för sälj istället för marknadsföring som det varit tidigare. I och med den lavinartade ökningen av antalet webinars har också varianterna av hur man gör ett webinar blivit många. För de allra flesta företag är webinar en helt ny företeelse och värld.

Det finns många tankar och idéer om hur ett bra webinar ska vara - och eftersom vi har hållit på med webinars i flera år nu så har vi gjort de flesta misstag själva och sett många andra företag där ute begå många nybörjarmisstag.

Lär av andra

Genom att lära av hur andra gör webinar (och göra massa webinars själva) har vi samlat på oss en best practice för hur du ska tänka för att göra ett webinar som uppnår dina mål. För ärligt talat, de flesta webinars har inte tillräckligt starka och intressanta mål. Det är ofta där de faller från början. Inte på grund av att tekniken är dålig.

Så häng med oss på detta webinar och ta reda på de 5 vanligaste fallgroparna och misstagen som företag gör när de ska köra webinars!



Innehåll:

  • Vi går igenom Best Practice för webinars
  • Så här sätter du upp ett bra mål för ditt webinar
  • 5 konkreta exempel på hur du INTE ska göra

 

Om Oliver Lopez

Oliver är föreläsare och grundare av Structsales. Med över 20 års erfarenhet som säljare, säljchef och företagare har han en djup förståelse för transformationen från hur företag gjorde affärer tidigare och hur företag gör idag.

Föreläsning-av-Oliver-Lopez

Oliver Lopez

Se inspelat webinar!