Webinar: Konsensusproblematiken - konsten att sälja mot stora organisationer

Jobbar du som säljare inom B2B och gör stora affärer med stora organisationer? Då har du säkert stött på följande utmaning att du inte inte tappar en affär till en konkurrent utan snarare tappar du affären på att kunden inte kan ta ett beslut.

Oliver Lopez

 

10-15 beslutsfattare som DU måste få att komma överens

Enligt Gartner kan det vara så många som 10-15 beslutsfattare vid en komplex B2B-affär. Lösningen på detta är att få beslutsfattaren på kundsidan att gemensamt komma överens om att de överhuvudtaget behöver förändra sig. För innan vi har nått den punkten där alla beslutsfattare är överens om problemformuleringen så kommer de inte förändra sig - och absolut inte köpa dina produkter.

Att sälja mot stora organisationer – konsten att få alla med på resan!

Konsultativ eller värdeskapande försäljning är nyckeln till framgång inom komplex B2B- försäljning. Att vara konsultativ handlar om att stötta kunden och med hjälp av frågor agerat psykolog i många fall. I en komplex B2B-affär kan det enligt Gartner vara så många som

Konsensusproblematiken - största hotet mot dina affärer

Den största anledningen till att företag tappar affärer i en komplex B2B-miljö är att kunden väljer att inte göra någon förändring alls! “Vi är inte nöjda med befintlig leverantör men det blir för jobbigt att förändra oss (läs, att komma överens internt) så vi stannar kvar”. Vi ska undvika konsensusproblematiken genom att få de olika påverkarna hos kunden att förstå varandra - inte oss som leverantör!

Missa inte detta webinar om du vill ha tips om hur du kan agera och få dessa beslutsfattare att de måste vilja förändra sig.

Innehåll:

  • Grunden i konsultativ försäljning
  • Därför ska du agera som en psykolog
  • Därför kan Inbound Marketing skapa motsättningar vid en komplex B2B-affär
  • Så får du beslutsfattarna att komma överens


Om Oliver Lopez

Oliver är föreläsare och grundare av Structsales. Med över 20 års erfarenhet som säljare, säljchef och företagare har han en djup förståelse för transformationen från hur företag gjorde affärer tidigare och hur företag gör idag.

Föreläsning-av-Oliver-Lopez

Oliver Lopez

Se inspelat webinar