Din affärsplan som säljare
Har du tänkt på att du som säljare egentligen är så nära att vara en egenföretagare som man kan komma? Att ha en försäljningsbudget på sig är att vara tvungen att få in nya kunder som företagare. Att ha en egen affärsplan innebär att man har planerat sitt kommande år lite mer i detalj.
Gör inte misstaget att hänga allt på den "stora affären i Q4"
Är du medveten om att den prospektering du genomför under Q1 kan ge dig frukt under Q3-Q4 i bästa fall. Det betyder att om du ligger efter dina mål i Q1, har du en riktigt tuff tid framför dig – hamna inte där!
Innehåll:
- Dina försäljningsmål
- Din strategi - befintliga vs nya kunder
- Prospektering
- Genomförande - mail, samtal, möten, offerter
- Hur mycket fokus ska varje kundtyp (A,B,C) ha?
- Tid för personlig säljutveckling
Om Oliver Lopez
Oliver är föreläsare och grundare av Structsales. Med över 20 års erfarenhet som säljare, säljchef och företagare har han en djup förståelse för transformationen från hur företag gjorde affärer tidigare och hur företag gör idag.