[Säljskolan del 1 av 6] Webinar: Så skapar du din egen affärsplan som säljare

Har du stenkoll på vilka affärer du ska stänga? Vad är din genomsnittliga affär värd? Och vad har du för instegsaffär? De säljare som lyckas allra bäst är också de som har en egen affärsplan. Vi lär dig hur du gör en!

Oliver Lopez


Din affärsplan som säljare

Har du tänkt på att du som säljare egentligen är så nära att vara en egenföretagare som man kan komma? Att ha en försäljningsbudget på sig är att vara tvungen att få in nya kunder som företagare. Att ha en egen affärsplan innebär att man har planerat sitt kommande år lite mer i detalj.

 

Gör inte misstaget att hänga allt på den "stora affären i Q4"

Är du medveten om att den prospektering du genomför under Q1 kan ge dig frukt under Q3-Q4 i bästa fall. Det betyder att om du ligger efter dina mål i Q1, har du en riktigt tuff tid framför dig – hamna inte där!

Innehåll:

  • Dina försäljningsmål
  • Din strategi - befintliga vs nya kunder
  • Prospektering
  • Genomförande - mail, samtal, möten, offerter
  • Hur mycket fokus ska varje kundtyp (A,B,C) ha? 
  • Tid för personlig säljutveckling

Om Oliver Lopez

Oliver är föreläsare och grundare av Structsales. Med över 20 års erfarenhet som säljare, säljchef och företagare har han en djup förståelse för transformationen från hur företag gjorde affärer tidigare och hur företag gör idag.

Föreläsning-av-Oliver-Lopez

Oliver Lopez

Se inspelat webinar: