Webinar: Släpp ditt innehåll löst - det är vår!

Hur ska man som företag tänka när man ska släppa sitt innehåll fritt? Vad finns det för risker med att INTE släppa sitt content fritt?

Oliver Lopez

 

Dags att ta bort många av dina formulär!

Utvecklingen inom modern försäljning och marknadsföring går mer och mer mot att företag idag ger ut sitt innehåll helt gratis - utan krav på att uppge kontaktuppgifter. Frågan är bara hur ska man som företag tänka när man ska släppa sitt innehåll fritt?  Och vad finns det för risker med att INTE släppa sitt innehåll fritt?

Vad är riskerna?

Ingen vet hur framtidens marknadsföring kommer att se ut. Visst, det finns många spännande visioner och idéer - men egentligen så är det ju ingen som vet. MEN - en intressant spaning vi kan göra - baserat på de senaste fem årens utveckling är att fler och fler framgångsrika företag släpper sitt content fritt - dessutom ofta av väldigt hög kvalité. Konkurrensen hårdnar. 

Vilka är fördelarna?

Att öppna upp och släppa stora delar av sitt innehåll helt fritt gör att du som företag sänker trösklarna för dina prospekts och kunder att konsumera ditt innehåll.  Samtidigt tar du också bort spårbarheten i den översta delen av köpresan. Eller gör du verkligen det? 

 

Innehåll webinar

  • Trösklar du tar bort genom att ta bort formuläret
  • Vilka nya krav ställer "ungated content" på er marknadsavdelning?
  • Vilka KPI:er kan företag använda för "ungated content"?

Om Oliver Lopez

Oliver är föreläsare och grundare av Structsales. Med över 20 års erfarenhet som säljare, säljchef och företagare har han en djup förståelse för transformationen från hur företag gjorde affärer tidigare och hur företag gör idag.

Fredrik Söder

Fredrik är konsult inom marknadsföring och digital strategi. Med sin bakgrund inom journalistik, content marketing och e-handel hjälper han idag företag att flytta fram sina positioner inom marknadsföring.

Oliver Lopez

Registrera dig och säkra din plats!