[Säljskolan del 5 av 6] Webinar: 5 saker du inte får missa på ditt uppföljningsmöte

Uppföljningsmötet. Nu är det upp till bevis! Dags att presentera din grymma lösning på kundens problem.

Oliver Lopez

 

Förutsättningslösa möten=meningslösa möten

Om kunden vill träffa dig igen så har du lyckats skapa det initiala förtroendet och väcka tillräckligt mycket nyfikenhet så att de vill träffa dig igen. Ett vanligt misstag som många gör att att redan under första mötet ge kunden alternativa lösningar, men gör inte det! En proffsig och duktig säljare tar alltid lösningen under uppföljningsmötet.

illustration-_-uppföljningsmöte

Se det som ett samtal mellan två kollegor

Uppföljningsmötet är dessutom villkorat med att bli mer konkret kring möjliga lösningar. Det är ett rådgivande möte i dess rätta bemärkelse. Se det som ett samtal mellan två kollegor och ingen diskussion om pris eller detaljer i en kommande leverans. Du har alltså ingen offert eller avtal med till detta möte utan ni ska först komma fram till vilken



Innehåll:

  • Hur du bäst summerar första mötet
  • Hur du lämnar alternativa förslag
  • Hur du får kunden att inse värdet
  • Hur du sätter ett tydligt mål med mötet – vad ska det leda till
  • Hur du hanterar prisdiskussioner
  • Vilka personer ska delta på uppföljningsmötet?
  • Hur du summerar och får kunden att vilja gå vidare i processen


Inspelat webinar

Webinaret har redan varit så anmäl dig i formuläret nedan och se det inspelade webinaret direkt.


Om Oliver Lopez

Oliver är föreläsare och grundare av Structsales. Med över 20 års erfarenhet som säljare, säljchef och företagare har han en djup förståelse för transformationen från hur företag gjorde affärer tidigare och hur företag gör idag.

Föreläsning-av-Oliver-Lopez

Oliver Lopez

Anmäl dig för att se webinaret: