Webinar: Vad är ditt värdebudskap?

Du känner säkert till begreppet elevator pitch. Kort förklaring: En elevator pitch kommer ifrån engelskans elevator = hiss. Ett budskap som du hinner leverera till en potentiell kund under en hissfärd. Jag kallar detta för ett värdebudskap.

Oliver Lopez

 

 

 

Så formulerar du ditt egna värdebudskap

Den som inte skapar värde och insikter för någon annan får inte motparten att känna tillräckligt mycket för att vilja förändra sig. Vår kommunikation måste rikta sig mot ett problem eller början till ett problem med ett resultatbaserat utfall - värdet för kunden.

Värdebudskapets tre beståndsdelar:

  1. VAD vi gör
  2. För VEM vi gör det
  3. VARFÖR vi gör det

Värdebudskapet - fundamentet i insiktsförsäljning

Genom att inleda vår dialog med potentiella kunder med ett värdebudskap så lyckas vi hålla dialogen borta från produkt och pris, samtidigt som vi väcker lite nyfikenhet hos kunderna genom att de håller med om att det vi levererar verkar intressant och logiskt - utan att veta vad det faktiskt är! Värdebudskapet är grunden i insiktsförsäljning. Att skapa aha-upplevelser och intresse utan att fastna i produkt- och prisdiskussion.

 

Innehåll webinar

  • Värdebudskapets beståndsdelar
  • Så bygger du ditt eget värdebudskap
  • Konsten att ständigt utgå från ditt värdebudskap

Om Oliver Lopez

Oliver är föreläsare och grundare av Structsales. Med över 20 års erfarenhet som säljare, säljchef och företagare har han en djup förståelse för transformationen från hur företag gjorde affärer tidigare och hur företag gör idag.

Föreläsning-av-Oliver-Lopez

Oliver Lopez

Se webinar!