Webinar: Skapa innehåll som säljer - med Sales Enablement Content

Lär dig att skapa värdefullt innehåll som dina säljare kan använda.

Oliver Lopez


Sales Enablement Content – innehåll som ökar din försäljning

Sales Enablement Content handlar om att skapa innehåll som är användbart för säljare och SDR:er (Sales Development Representatives) i en organisation.

Exempel på Sales Enablement Content kan till exempel vara:

  • Gästbloggar där framstående namn och influencers som kan dela med sig av deras kunskapsbank.
  • Guider
  • Mallar
  • Checklistor. Case där ni berätta vad ni gjort för andra.
  • Infographics, eftersom alla inte orkar inte läsa en 5 sidor lång guide eller ett blogginlägg.
  • Webinars: När du har ett webinar - se till att dina kollegor på sälj bjuder in alla de har en dialog med nu eller de som just nu inte är redo, men intresserade av området. Det bygger trovärdighet och förtroende.


Så gör du content som du kan använda som säljare

Det som skiljer traditionellt content från Sales Enablement Content är att det tillför nytta och värde för företaget när man ska hjälpa kunden att förstå sina utmaningar och sälja sina lösningar. Det grundläggande med Sales Enablement Content är att allt innehåll som produceras ska vara utbildande och problemlösande – på riktigt! Gärna med era säljare som författare – eftersom det är de som sedan möter era kunder offline.

Se webinar om Sales Enablement där en del handlar om Sales Enablement content!


Några av rubrikerna i webinaret:

  • Så gör du ett bra case som säljarna kan använda
  • Så skriver du vassa prospekteringsmail
  • Hur tar du fram en värdeskapande kundpresentation

 

Om Oliver Lopez

Oliver är föreläsare och grundare av Structsales. Med över 20 års erfarenhet som säljare, säljchef och företagare har han en djup förståelse för transformationen från hur företag gjorde affärer tidigare och hur företag gör idag.

Oliver Lopez

Se webinar direkt!