Prenumeration

READY-SET-GROW!

 

Våra prenumerations-

tjänster


Väx lönsamt och skalbart med HubSpot & Structsales

I ditt prenumerationsupplägg kan du själv välja vilken typ av stöd du behöver för att lyckas med dina intäktsmål. Vi jobbar tillsammans i 12 månader och delar upp dessa i kvartal med olika fokus beroende på vilka behov just du har.

Självklart sätter vi även upp rapporter som vi tittar på under våra strategisessioner. I våra prenumerationsupplägg ingår dessutom löpande stöd och support kring allt som rör HubSpot.

Vi har även månadsmöten för avstämningar. Varje kvartal har vi dessutom längre strategisittningar där vi tillsammans går igenom innevarande kvartal och planerar inför kommande kvartal.

Här följer ett exempel på en 12-månaders prenumeration kan se ut.

Kvartal 1 (skapa medvetenhet och ta position)

Här ligger fokus på att skapa medvetenhet och att ta position. Att ta plats i din kunds medvetande och hjälpa kunden att inse vilka utmaningar som finns och få kunden att börja fundera på hot och möjligheter. 

Under första kvartalet tar vi också reda på var du som kund står. Hur når du dina kunder idag? Vad finns det för luckor i din kommunikation och vilka outnyttjade möjligheter finns det som du redan nu kan dra nytta av. Vi kombinerar förståelsen av nuläget med “quick-wins”. Vilka kunder skulle kanske köpa redan idag med lite push och insikter från din sida?

Nyckeltal som vi tittar på under Q1 är t.ex:

  • Trafik till sajten
  • Engagemang kring innehåll som delas i digitala kanaler (både av sälj och marknad)

 

Kvartal 2 (skapa medvetenhet och föreslå lösningar på omdefinierade problem)

Efter första kvartalet har vi landat i slutsatser kring hur vi på bästa sätt kan nå kunderna vi vill göra affärer med. Vi vet var vi står och vi vet lite mer vad vi ska testa för att nå rätt kund. Tillsammans hjälps vi åt att välja rätt aktiviteter som kan driva kvalificerade affärsmöjligheter. Genom att kombinera sälj- och marknadsföring kan vi nå rätt kunder med rätt budskap vid rätt tillfälle.

Nyckeltal som vi tittar på under Q2 är t.ex:

  • Trafik till sajten
  • Engagemang kring innehåll som delas i digitala kanaler (både av sälj och marknad)
  • Besökt till sajten av rätt kunder
  • Nya kontakter

 

Kvartal 3 (generera kvalificerade affärsmöjligheter med rätt typ av kund)

När vi kommit hit så ligger den större delen av vårt fokus på att omvandla affärsmöjligheter till möten och i slutändan affärer. Vi är medvetna om att det tar tid att skapa en digital närvaro och vet att först under Q3 kan vi börja titta på rätt typ av affärer och intäkter.

Nyckeltal som vi tittar på under Q3 är t.ex:

  • Trafik till sajten
  • Engagemang kring innehåll som delas i digitala kanaler (både av sälj och marknad)
  • Besökt till sajten av rätt kunder
  • Nya kontakter
  • Sigups (webinars, events m.m.)
  • Möten med rätt kunder
  • Kvalificerade leads (rätt kund med rätt behov)

Kvartal 4 (gå från kvalificerade affärsmöjligheter till stängda affärer)

Nu får vi resultat. Vi drar fördel av den tydliga positionering vi har gjort mot våra kunder och prospekts. Genom att fokusera på att hjälpas åt att stänga de kunder som ligger nära avslut. Här planerar vi även för kommande 12-månadersperiod och hjälps åt med strategier och taktiska insatser. Samtliga prenumerationsupplägg får en 15% rabatt på våra listpriser.

Nyckeltal som vi tittar på under Q4 är t.ex:

  • Trafik till sajten
  • Engagemang kring innehåll som delas i digitala kanaler (både av sälj och marknad)
  • Besökt till sajten av rätt kunder
  • Nya kontakter
  • Signups (webinars, events m.m.)
  • Möten med rätt kunder
  • Kvalificerade leads (rätt kund med rätt behov)
  • Byggd pipeline jämfört med Q1
  • Stängda affärer
     

Självklart kan du välja delar av de större paketen om du vill ha dessa i t.ex. small men då blir det färre insatser under kvartalet. Se exempel på på våra paket nedan.

 

Exempel på prenumerationspaket


Välj Small, Medium eller Large

Exempel på innehållspaket inom steget GROW i boxarna nedan:

SMALL

ready-robot

 

Exempel på innehåll

HubSpotstöd vid behov
Sociala medieposter
Kundcase
Annonsering mot nyckelkunder
Artiklar
Mallar för säljare
Sekvenser i HubSpot

Från 35 000 SEK/ månad

MEDIUM

set-robot

 

Exempel på innehåll

1 dag/vecka HubSpotstöd kopplat till kampanjer ingår kostnadsfritt
Webinars
PR Reachout
Guide/Ebok
Growth hacking (webb)
Sales Messaging

70 000 SEK/ månad

LARGE

grow-robot

 

Exempel på innehåll

Obegränsat HubSpotstöd ingår i månadsinvesteringen
Lansering av podcast
Communitybyggande
Skapa nyhetsbrev
Ta fram försäljningsprocess/strategi
LinkedIn Sales Navigator

120 000 SEK/ månad