vad-ar-change-management

Skapa leads åt säljarna

Marknadsföring är mer komplext än någonsin just nu! Många har börjat jobba med Inbound Marketing där en stor del handlar om att skapa innehåll i de olika stegen i kundernas köpresa och mäta detta. Vi brukar prata om att marknadsförarnas uppgift är att skapa innehåll som hjälper säljarna att stänga affärer. Inbound Marketing passar bra in i det och med hjälp av processer, människor och system kan vi hjälpa ditt företag att nå era intäktsmål.

strategi-tjanster

Strategi och planering

Att sätta en Inbound Marketing-strategi innan du börjar skapa innehåll är inte bara en bra idé, det är obligatoriskt! Den innehåller allt från definition av målgrupp, sökord du vill rankas på, vilka mål du har, sätta en contentplan och content-kalender, definiera leadsprocessen m.m. Utan plan famlar du i blindo! Vi har lång erfarenhet av detta och kan tillsammans mer er sätta upp en strategi innan ni sätter igång.

Ta ett första onlinemöte med oss om du är nyfiken på hur vi kan hjälpa dig!

workshop-tjanster

Workshop

Inbound Marketing involverar ofta flera olika specialistkompetenser och därför brukar vi tillsammans med personerna hos er sätta oss tillsamman i workshops för att få alla på banan.

Exempel på workshops du kan boka är:

  • Persona-workshop - Vi definierar era olika målgrupper och tar fram demografi, utmaningar, personlighet m.m.

  • Content och köpresa - Hur mappar vi rätt budskap mot rätt köpare i rätt skede?

marketing-automation-tjanster

Marketing Automation

Marketing Automation handlar om att automatisera delar i köpresan. Vi tycker dock att det är viktigt med en personaliserad och mänsklig kontakt mellan den automatiserade kommunikation ett prospekt får. Men det som går att automatiseras ska automatiseras för att slimma organisationen. Vi är trogna HubSpot-fans och platinumpartner till dem så du förstår vilket system vi tycker är bäst för detta. Naturligtvis kan det finnas andra behov som gör att ni väljer andra system med och vi jobbar självklart med metodiken även i dem.

I HubSpot kan vi skapa automatiserade workflows som triggas igång på att personer exempelvis har laddat ner en ebok, sett ett webinar m.m.

contentproduktion

Contentproduktion | Copy och design

Vi vet att många där ute har problem med att skapa tillräckligt bra innehåll inhouse och hjälper er gärna med att skapa allt från blogginlägg, eböcker, webinars, checklistor m.m. Du får tillgång till våra designers, copywriters m.m. som både har ett SEO-tänk och ett säljfokus. För att nå ut i bruset idag krävs det att man skapar innehåll med kvalitet!

utbildning-tjanster

Utbildning och inspiration

Har du redan personer på plats som kan jobba med Inbound Marketing? Vi hjälper dig att utbilda dina anställda för att de ska bli säljarnas bästa vänner. Vi erbjuder både öppna utbildningar och anpassade utbildningar för ditt företag. 

SEO-och-annonsering

Sökmotoroptimering och annonsering

Att ha en fest utan att ha skickat inbjudningar brukar inte bli så lyckat eller hur? Tänk på samma sätt med ditt innehåll. Varför lägga tid på något som ingen kollar på eller läser? Vi hjälper dig att aktivera ditt innehåll genom att se till att sökmotorerna hittar dig organiskt och via köpt sök. Andra kanaler vi jobbar med är Facebookannonsering, LinkedIn-annonsering, Instagramannonsering m.m. Driva trafik är en superviktig del för att du ska lyckas med din Inbound Marketing.

sociala-medier-tjanster

Sociala medier, strategi och hand-on

Du kan inte jobba med Inbound Marketing utan att jobba med sociala medier. Vi hjälper dig att förstå hur, vad och när du ska kommunicera via sociala medier. Ibland går vi in och sätter strategin och för vissa kunder har vi ett löpande samarbete där vi publicerar och hanterar sociala medie-kanalerna. Räckvidden har som du säkert vet gått ner när allt fler följer fler och fler företag vilket gör att sociala medie-annonsering ofta är en del i det vi gör hos våra kunder också för att kunna nå ut.

Inbound-Recruitment-tjanster

Inbound Recruitment

Idag slåss företag om talangerna där ute och rekryteringsbolagen tar allt mer betalt för att ge dig kandidater. Inbound Recruitment handlar om att få in kandidater via Inbound Marketing-initiativ som content marketing, sociala medie-annonsering och sökmotorer.  Hör av dig för att veta mer om hur du kan effektivisera din rekryteringsprocess och få rätt talanger på plats!