INTÄKTSGENERATORN
struct search
Close Icon (1)
komplex-b2b-forsaljning

Vårt erbjudande inom komplex B2B-försäljning

När vi läser bloggar och tar del av epostutskick kan det vara lätt att få uppfattningen om att försäljning har förändrats totalt de senaste åren. Hur många gånger har vi inte läst om att kunden nu sitter på all makt och att alltifrån 57% - 80% av köpresan är gjord när en kund kontaktar en leverantör.

Vi tror inte att allting har förändrats. Det som har förändrats är att vi idag har en digital arena där vi kan nå våra kunder. Genom att använda rätt verktyg och skruva på den försäljningsprocess vi har jobbat med under många år kan vi få ut stor effekt i ett tidigt skede. Det som INTE har förändrats är hantverket försäljning och allt som följer med detta. Den som tror att marknadsföring och försäljning är samma sak har aldrig jobbat med sälj. Komplex B2B-försäljning ställer stora krav på säljaren - som tillsammans med nya angreppssätt och tekniker kan jobba effektivare än någonsin.

Individuell-Coaching

Individuell coaching

Vi jobbar med dig som säljare på en individuell nivå för att förbättra säljresultaten. Detta gör vi genom att titta på vilka kunder, processer och verktyg som ligger till grund för den budget som skall nås under året. Hur du som säljare bör agera idag skiljer sig mycket från tidigare. Idag finns det verktyg som LinkedIn Sales Navigator, system som HubSpot CRM som automatiskt håller koll på om dina kunder har öppnat sina mail och om dessa har skickats vidare internt hos kunden. Vårt mål är att göra dig till en värdeskapande säljare som dina kunder vänder sig till inte bara när de ska köpa, utan framförallt när de behöver råd och tips kring hur de ska tänka gällande sina affärsutmaningar.

Vi sätter upp en individuell coachingplan som vi tillsammans jobbar med för att kunna stärka dig som säljare och utveckla dig i din roll

Läs vårt blogginlägg om de fyra olika nivåerna av värdeskapande.

Den-nya-saljprocessen

Den nya säljprocessen

Försäljning har förändrats de senaste åren - men frågan är hur mycket egentligen? Genom att veta var man ska skruva och samtidigt vara medveten om vilka nycklar som behövs för att få till den fulla potentialen kan insatsen vara enklare än du tror. 

Vi hjälper dig att sätta en modern försäljningsprocess som möter dina kunder där de finns med det budskap som är relevant just då. Genom att jobba tillsammans kan vi hjälpa dig att ta fram din Ideala Kundprofil, samt jobba aktivt mot dina "stakeholders". Inom komplex B2b är behovsanalysen en nyckel - därför jobbar vi alltid med att ge dig som säljare rätt förutsättningar för att komma ner till den riktiga problembilden hos dina kunder - inte bara symtomen. Genom rätt frågeteknik varvat med insikter är sannolikheten att du landar ett andramöte med kunden väldigt hög.

För att lyckas med ett första möte med en beslutsfattare på ett stort B2B-företag behövs förberedelser och ett aktivt jobb i att hitta insikter samt presentera dessa på ett sätt som berör mottagaren på ett känslomässigt plan. Det finns en anledning till varför storytelling har blivit så stort - det funkar!

Ladda ner vår checklista "Pipeline Management- Har du koll".

Hyra-salj-och-marknadschef

Sälj- och marknadschef att hyra

Sälj  och marknad är specialister inom olika områden - det är när vi får möjlighet att fokusera på det vi gör bäst som resultaten kommer!

Vi erbjuder dig en resurs som kan leda säljarna OCH marknadsavdelningen under en kortare eller längre period, för att sätta processer och aktiviteter, kopplat mot de affärsmål som du som VD (eller ledningsgrupp) har satt upp för företaget. En resurs från Structsales har erfarenhet från tidigare liknande uppdrag - dessa insikter kommer att vara värdefulla när din organisation skall försöka mötas.

Trots att sälj- och marknad har närmat sig varandra har vi tyvärr en hel del kvar på resan mot samsyn. Marknadsföring och försäljning ska aldrig bli ett - vi är för olika för det. Däremot måste vi bli bättre på att dra nytta av de specialistkunskaper som båda parter besitter. Att positionera företaget och prata kundvärde är marknadsförare oftast väldigt duktiga på - säljare har en bit kvar på den resan.

Att kontakta kunder och få dessa att ge oss våra pengar genom att skapa ett förtroende som innebär att de litar på oss för att nå resultat är säljarnas uppgift. 

Prata gärna sälj- och marknad med vår VD, Oliver Lopez genom att boka ett Skypemöte - i värsta fall har du slösat bort 30 minuter, i bästa fall har du fått lite nya insikter och idéer.