content-marketing-social-media

Modern Prospektering

Under denna workshop kommer vi tillsammans att gå igenom följande:

 

#1 Kundresan har förändrats och så påverkar det oss säljare

 

# 1 Value message

Hur har kundresan förändrats de senaste åren och hur påverkar detta oss som säljare? Vi vet att kunderna är mer pålästa idag. Genom att kunna googla både er som bolag och dig som säljare är kunderna mer förberedda och pålästa innan vi kommer i kontakt med dem. De har ofta koll på olika lösningar utan att vi behöver pitcha detta för dem. Den pitch som funkade för några år sedan är inte längre relevant. Så hur ska vi bete oss i den nya kundresan för att fortsätta vara relevant och skapa värde?

LADDA NER WORKSHOP SOM PDF HÄR

Vi går igenom kundresan och bryter ner den i separata steg:

  • Hur tänker din potentiella kund i de olika faserna av köpresan?
  • På vilket sätt kan vi som säljare skapa relevans tidigt i denna resa?

 

#2 Modern prospektering

Hur prospekterar vi smartast i dagens digitala värld? Vilka kanaler finns tillgängliga? Hur kan marknad och sälj jobba tillsammans för att hitta kunder och väcka intresse som leder till möten och affärsmöjligheter? Vi kommer bland annat att titta på följande:

  • En modell för prospektering som kombinerar telefon, mail och sociala medier för bästa räckvidd och resultat.
  • En metodik som säkerställer att inga kunddialoger faller mellan stolarna. Hur ser vi till att vi har tillräckligt många ”touch points” med våra potentiella kunder för att förbli relevanta genom deras resa, men utan att upplevas som ”pushiga”.
  • Vi tittar tillsammans på hur en enkel pitch skulle kunna se ut och hur denna kan användas för att nå prospekts tidigare i säljprocessen.

 

#3 Verktyg som stöd i din säljprocess

De företag som lyckas bäst med sin prospektering ser till att använda de verktyg som finns tillgängliga i vår digitala värld. Vi kommer att titta på följande verktyg tillsammans och anpassa en process som fungerar bäst för just er verksamhet:

  • LinkedIn Sales Navigator
  • E-post
  • Personliga landningssidor med kalender för mötesbokning
  • Sekvenser i HubSpot för automatisering
  • Videoprospektering för ökad räckvidd

 

#4 Samtalsmanus

Oavsett vilka verktyg som används, eller vilken metodik som appliceras, så är det alltid innehållet som gör skillnad. Att kommunicera relevant och intresseväckande innehåll när vi väl kommer i kontakt med kunden är nyckeln till framgångsrik prospektering. I denna del går vi bland annat igenom följande:

  • Hur ser samtalsmanusen ut? Vad kommunicerar vi idag?
  • Hur kopplar vi ett upplevt kundvärde till det vi säger i telefon eller i mail?
  • Hur kan vi ändra vårt budskap från att handla om oss själva till att handla om kunden?

 

INVESTERING: 35.000 SEK

Vill du dela med dig av innehållet till kollegor, kan du hämta ner en PDF-version av innehållet.

HÄMTA PDF HÄR

READY

Ready

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Phasellus eu orci in est laoreet pharetra. Vestibulum vel nisl lorem. Donec pharetra, dui non iaculis rhoncus, lacus mauris

From 25.000 SEK/ month

READY

Set

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Phasellus eu orci in est laoreet pharetra. Vestibulum vel nisl lorem. Donec pharetra, dui non iaculis rhoncus, lacus mauris

From 25.000 SEK/ month

READY

Grow

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Phasellus eu orci in est laoreet pharetra. Vestibulum vel nisl lorem. Donec pharetra, dui non iaculis rhoncus, lacus mauris

From 25.000 SEK/ month